برای معرفی اسکریپر و کاربرد های آن باید بدانیم که امروزه پیشرفت های مختلف در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی، از عملیات های ساختمانی گرفته تا استخراج، سبب شده است تا هم‌تراز با پیشرفت های مختلف در این حوزه نیز، بازار به استفاده از ابزار آلات نوین و سومندی نیاز داشته باشد که تحقق آنها تنها منوط به وجود مواردی از قبیل پیشرفت در تکنولوژی و تولید ابزار آلات نوین است.

در ادامه این مقاله نیز مفتخر به همراهی شما با معرفی اسکریپر و کاربرد های آن در وبسایت پارس راک هستیم، برای اطلاع از کاربرد ها و انواع مختلف دستگاه فوق الذکر، تا انتهای نوشتار با ما همراه باشید.

برای دریافت انواع خدمات مربوط به دریل واگن حفاری با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

معرفی اسکریپر و کاربرد های آن

برای معرفی اسکریپر و کاربرد های آن اول باید بدانیم :

اسکریپر چیست ؟

اسکریپر ها از سوی متخصصین به دستگاه هایی اطلاق می‌شوند که عمدتا برای عملیات هایی از قبیل کندن، بارگیری، حمل، تخلیه و ایجاد تراکم اولیه در زمین های مختلف کاربرد دارند و برای بارگیری در شرایط خاص استفاده می‌شوند.

کاربرد اسکریپر 

اسکریپر را به استفاده در زمین های هموار و مناسب شهرت دارند و نمی‌توان از آنها در زمین های ناهمواری که دارای سنگ های سنگین و بزرگ است استفاده کرد پس از معرفی اسکریپر و کاربرد های آن به شرح انواع آن می پردازیم.

برای دریافت انواع خدمات مربوط به دستگاه حفاری با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید

حفاری گمانه به چه روشی صورت میگیرد؟
ادامه مطلب

انواع اسکریپر

اسکریپر ها به دو دسته بسیار مهم تقسیم می‌شوند و هریک نیز مزایا و معایب خود را دارا هستند، پس از معرفی اسکریپر و کاربرد های آن ،انواع مهم اسکریپر ها در تقسیم اولیه خود به شرح زیر وجود دارند:

  • اسکرپیر های حمل شونده : این دسته از اسکریپر ها، به خودی خود دارای موتور محرک برای استفاده نیستند و عمدتا باید به وسیله یک دستگاه نقلیه دیگری کشیده شوند.

این دستگاه ها با اتصال به ادواتی مانند تراکتور یا کامیون ها، کشیده شده و موارد نیاز را برطرف می‌سازند.

یکی از مهم‌ترین معایب این دستگاه را می‌توان نبود قوای محرکه مجزا برای حرکت قلمداد کرد، اما مزیت آن نیز قیمت بسیار مناسب تر به نسبت رقیب دیگر خود است.

 

  • اسکریپر های موتور دار : این دسته از اسکریپر ها، با نمونه پیشین خود مقداری تفاوت دارند.

این نسخه از اسکریپر به تعداد چرخ های بیشتری برای حفظ تعادل خود مجهز است و برای حرکت نیز، انرژی مورد نیاز خود را از سوی موتوری که بر روی خود دستگاه تعبیه شده است، دریافت می‌کند.

این نوع از اسکریپر دارای موتور مجزا است و خود توان حرکت دارد که یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود، اما به نسبت نمونه پیشین خود دارای قیمت بسیار بالاتری برای خرید و یا اجاره می‌باشد.

پس از معرفی اسکریپر و کاربرد های آن و معرفی انواع آن شایان ذکر است که نسبت به نحوه دسته‌بندی این دستگاها، حجم بار متعارف آنها نیز تغییر می‌کند و برای وجود یک کاربری بسیار متفاوت و سودمند، باید بدان توجه داشت.

نحوه عملکرد اسکریپر چگونه است؟

حال که به معرفی اسکریپر و کاربرد های آن پرداختیم باید بدانیم عملکرد اسکریپر به هنگام استفاده؛ دارای مراحل متعددی به شرح زیر است:

  • مرحله ابتدایی : در این مرحله اسکریپر برای حرکت و بارگیری آماده می‌شود، ابتدا باید به وسیله مکانیزم های پیشبینی شده موجود در دستگاه، تیغه های آن را تنظیم کرد تا بتوان تیغه های آن را برای بارگیری تنظیم کرد، در این مرحله است که اسکریپر به وظیفه اصلی خود می‌پردازد و با برداشتن خاک از روی زمین، اقدام به پرکردن محفظه و بارگیری می‌کند.

شایان ذکر است که تیغه فوق که نیاز به درج تنظیمات خاصی است، پس از پرشدن اسکریپر به صورت کامل، بسته می‌شود و از تخلیه مجدد محتویات محل بار جلوگیری می‌کند.

برای اجاره دریل واگن با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

  •  مرحله دوم: در این مرحله نیز پس از قفل شدن دیواره جلو اسکریپر، به واسطه وجود نیروی گرانش، به مراتب سرعت اسکریپر زیادتر شده و به کمک نیروی محرک تامین شده، شروع به حرکت به سوی مقصد می‌کنند.

پس از معرفی اسکریپر و کاربرد های آن و نحوه عملکرد آن شایان ذکر است که مراحل دیگر اسکریپر یعنی عملیات تخلیه اسکریپر و بازگشت آن نیز دارای تشریفات خاص به شرح زیر هستند:

  • هنگام تخلیه اسکرپیر از محتویات داخل بار آن، باید دیواره جلویی اسکرپیر را پایین آورد و سپس محتویات آن را به وسیله صفحه تخلیه کننده، به بیرون هدایت کرد.
  • هنگامی که اسکریپر نیز تخلیه شد و متصدی آن قصد جابه‌جایی مجدد اسکریپر را داشته باشد باید تشریفات خاصی را نیز مجدد انجام دهد تا از آسیب های احتمالی به اسکریپر جلوگیری کند.

در هنگام حرکت به صورتی که محفظه اسکریپر خالی است باید جام آن در حالت مستقیم قرار داشته باشد و دیواره جلویی بسته و صفحه تخلیه کننده آن نیز در جای خود قرار داشته باشد.

توصیه می‌گردد برای جلوگیری از اسیب های احتمالی به دستگاه، بهتر است تکنیسین آن آموزش های لازم را جهت استفاده از دستگاه فوق دیده باشند.

برای خرید جامبو دریل با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

چکش حفاری DTH چه کاربردهایی دارد؟
ادامه مطلب

در این مقاله معرفی اسکریپر و کاربرد های آن پرداختیم و نحوه استفاده از آن را شرح دادم برای اطلاعات بیشتر با پارس راک همراه شوید.