حفاری بر روی تپه ها یکی از سخت ترین انواع حفاری می باشد. معمولا تپه ها دارای خاکی سخت هستند و یا زمینی سنگی دارند و حفاری در آنها بسیار سخت می باشد اما روش حفاری تپه چگونه است؟ 

معمولا افرادی که به حفاری تپه ها می پردازند به دنبال اشیاء عتیقه و گنج می باشند، در سال های دور این کار توسط ابزار های ابتدایی و ساده انجام می شود ولی در حال حاضر حفاری در تپه ها به ابزارهای مدرن تری انجام پذیر است.

روش حفاری تپه

افرادی که به حفاری در تپه ها می پردازند به روش حفاری لایه لایه می پردازند و این کار را با دقت زیادی انجام می دهند. برای اینکه بتوان حفاری برای جستجوی گنج و عتیقه را به درستی انجام داد باید ضربات وارد به زمین با احتیاط صورت بگیرد تا در آن صورت آسیبی به وجود نیاید.

برای خرید دریل واگن با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

ولی حفاری برای یافتن عتیقه روش های متفاوت و تخصصی تری دارد و این کار اصولا توسط افراد متخصص در این کار و یا افراد باستان شناس صورت می گیرد. حفاری در تپه ها باید طبق اصول و حساب و کتابی خاص صورت بگیرد. حفاری تپه کار سختی است و معمولا تپه ها به دستور افرادی مثل پادشاهان قدیم درست میشده است.

به این گونه تپه ها تپه های دست می گویند یعنی تپه هایی که توسط دست انسان ساخته شده و خاک بر روی هم ریخته شده تا یک تپه را تشکیل داده است. بسیاری از افراد معتقدند و ساخت این تپه دلایل خاصی داشته است و ممکن است در زیر این تپه ها آثار گرانبها و گنج هایی نهفته باشد. 

ارتفاع تپه ها چقدر است؟

معمولا ارتفاع تپه ها به 50 متر نیز می رسد. البته این اداره ها متغیر است و گاهی ارتفاع آنها ممکن است کمتر ویا بیشتر باشد. بنابراین حفاری بر روی تپه ها چه تپه های معمولی و طبیعی که بر اثر تغییر و تحولات زمان های طولانی به وجود آمده و چه تپه هایی که به طور دستی به وجود آمده اند هر کدام باید بر اساس یک سری روش های علمی تحت حفاری قرار بگیرند. 

برای اجاره دریل واگن با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

انواع ماشین بیل معکوس و کاربرد آن در حفاری
ادامه مطلب

جالب است بدانید در زمان های گذشته این تپه ها برای نگهداری از طلا و جواهرات و اشیاء گرانبها درست می شد تا از سرقت در امان باشد زیرا ارتفاع این تپه را به قدری بلند در نظر می گرفتند که امان نداشت افراد سارق به راحتی بتوانند به آن دست پیدا کنند.

همیشه حفاری در تپه ها یکی از چالش هایی بوده افراد قاچاقچی و سارق با آن مواجه هستند، زیرا رسیدن به گنج ا در ارتفاع 50 تر و حتی کمتر از آن به راحتی امکان پذیر نیست. 

اصول حفاری در تپه ها 

اصول حفاری در تپه ها بدین صورت است که در تپه های کوچک حفاری باید دارای شکافی عمیق و پهن در دو جهت شرقی و غربی داشته باشد. همچنین تپه هایی که ارتفاع زیادی دارند، یک برش بزرگ نزدیک به یک چهارم و در قسمت جنوب غربی انجام می شود.

گاهی حفاری در تپه های باستانی به صورت تونلی انجام می شود، حال باید برای حفاری در تپه هایی که عمق کمی دارند به دوشی متفاوت عمل کرد و عمق کم و پهنای زیادی را در نظر گرفت.

برای اورهال دریل واگن با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

معمولا در حفاری تپه ها نقطه وسط تپه را پیدا کرده و تپه را به چهار قسمت تقسیم می کنند. شکل ظاهری تپه ها با یکدیگر متفاوت است و در انواع گوناگون وجود دارند تپه در شکل هایی که به صورت طبیعی به وجود آمده اند معمولا گردی یکدستی ندارد و در بعضی قسمت ها ممکن است ارتفاع تپه بلند تر و در بعضی قسمت ها ارتفاع تپه کوتاه تر باشد.

معمولا حفاری در تپه هایی که ارتفاع کمتری دارند راحت تر انجام می شود و در تپه هایی که ارتفاع بیشتری دارد کمی سخت تر است. 

برای اجاره جامبو دریل با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

آشنایی با سیستم گردشی و دورانی در حفاری
ادامه مطلب

معماری در تپه های باستانی با یکدیگر متفاوت است، زیرا نحوه چیدمان بعضی بنا ها با یکدیگر فرق دارد و این موضوع می تواند به تعیین روش های حفاری در تپه ها کمک زیادی کند. نام دیگر تپه ها تولوموس می باشد که در انواع مختلفی وجود دارند، بعضی از آنها ارتفاعی در حدود 25 متر دارد و بعضی دیگر ارتفاعی کمتر از بقیه دارند.

گاهی تپه های کوچک از نوع تپه های باستانی محل زندگی افراد بوده است، بنابراین تپه ها از نظر نوع و شکل ظاهری قبل از حفاری باید مورد بررسی قرار بگیرند.