بیل مکانیکی چیست ؟  یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار ها و ماشین آلات عمرانی به شمار می رود. این ماشین عمرانی و مهندسی دارای یک بازوی مفصلی، باکت و کابین گردان و همچنین چرخ های زنجیری می باشد. از آن دسته ابزار هایی است که به مرور زمان پیشرفت کرده و از حالت دستی و مکانیکی به صورت ماشینی و بسیار پیشرفته در آمده است. بیل مکانیکی دیزلی امروزه از پرکاربرد ترین بیل های مکانیکی به شمار می رود.
بیل مکانیکی چه کاربرد هایی دارد؟ از جمله ماشین آلات عمرانی است که در پروژه هایی مانند گودبرداری، خاکبرداری، حمل اجسام و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از ماشین الات دارای یک چکش خاص می باشد و این چکش به صورت پنوماتیکی و هیدرولیکی شروع به کار می کند. استفاده از چکش های پنوماتیکی و هیدرولیکی بسیار کاربردی است برای شرایطی که امکان استفاده از انفجار برای کندن سطوح وجود ندارد استفاده می گردد.

برای اجاره جامبو دریل با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

چرا در بعضی مواقع از بیل مکانیکی به جای لودر استفاده می شود؟

یکی از دلایلی که باعث استفاده از بیل مکانیکی برای گود برداری استفاده می شود حجم کم باکت نسبت به بیل لودر می باشد. از دیگر ضروریات استفاده از بیل مکانیکی چیست ؟  خسارات کمی است که به بار می آورد و بهتر است بگوییم خساراتی به بار نمی آورد. اما استفاده از لودر در فضای شهری جهت خاکبرداری و گودبرداری امکان خسارات به ساختمان های مجاور وجود دارد.

آشنایی با مهم ترین تجهیزات حفاری ژئوتکنیک
ادامه مطلب

به دلیل قدرت و سرعتی که در عملکرد آن وجود دارد در زمین های بسیار سخت و سنگی نیز مورد استفاده قرار گرفته و به راحتی حفاری را انجام می دهد در صورتی که از لودر تنها برای گود برداری و خاکبرداری در زمینهای با خاک نرم استفاده می شود.

معرفی مدل های مختلف بیل مکانیکی

بیل های مکانیکی در انواع مختلف چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی وجود دارند. در اینجا هر کدام از آن ها را توضیح داده و ویژگی هایشان را برای شما مطرح می کنیم:

برای آشنایی بیشتر با این مدل و انواع دستگاه بیل مکانیکی مقاله مورد نظر را مطالعه بفرمایید.

دستگاه بیل مکانیکی چرخ لاستیکی چیست؟

بیل مکانیکی از نوع چرخ لاستیکی موارد استفاده فراوانی دارد و از این نوع  بیشتر استفاده می شود. در گود برداری و خاکبرداری در سطح شهر معمولا از انواع چرخ لاستیکی استفاده می شود. یکی از مزیت هایی که برای آن می توان بر شمرد این است که رفت و آمد آن در سطح شهر آسیبی به آسفالت خیابان نمی زند ولی  انواع چرخ زنجیری این ویژگی را ندارد.

ویژگی بیل مکانیکی چرخ زنجیری چیست؟

بیل مکانیکی چرخ زنجیری در ابعاد وسیع تری نسبت به  مدل چرخ لاستیکی هستند،این نوع  به دلیل اصطکاک بیشتر با زمین در شیب های تند و خاک های نرم قابلیت های بالاتری دارند. به همین سبب از آن به طور گسترده تر در کار ساخت و ساز و حفر تراشه و سوراخ ها استفاده می شود.
از جمله ویژگی های بارز بیل مکانیکی چرخ زنجیری مانند:

  • بلند کردن و گرفتن اجسام
  • حرکت خاک
  • لایروبی
  • برش دادن زمین و اجسام
  • خرد کردن و غیره می باشد.
  • شاسی های مدل چرخ زنجیری به قدری بلاست که به راحتی می تواند تحرک خوبی در عملیات خاکبرداری داشته باشد.
همه چیز درباره روش حفاری Rc
ادامه مطلب

برای تعمیر جامبو دریل با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

معرفی مدل های مختلف بیل مکانیکی

طریقه کار کردن با بیل مکانیکی چگونه است؟

برای اینکه بفهمیم بیل مکانیکی چیست؟ اجزای مختلف و متفاوتی می توانند بر روی بیل های مکانیکی چه از نوع لاستیکی و چه از نوع زنجیری قرار بگیرد. برخی از این اجزاء مانند سنگ جت، مته، چکش، قیچی فلز بر و غیره…

بیل مکانیکی از لحاظ ظاهری چند نوع است؟

بکهولودر: این بیل مکانیکی ترکیبی از لودر و بیل مکانیکی می باشد و یک جام معکوس دارد.
بیل مکانیکی دارای سیستم کابلی: این نوع بیل دارای یک اتاقک گردان است و روی یک چرخ متصل میگردد. این نوع بیل هم به صورت مکانیکی و هم هیدرولیکی عمل می کند.بیل کششی یا دراگلاین: این نوع می تواند فعالیت های زیادی را نسبت به سطح تکیه گاه خود انجام دهد و در زمین های مختلف کاربرد دارد.
بیل‌های جام جلو: این نوع هم به صورت چرخ لاستیکی و هم چرخ زنجیری می باشد و برای حفاری در ارتفاعات بلند استفاده می شود.
چنگک: با استفاده از انواع چنگک دار می توان حفاری های قائم را انجام داد. مانند حفاری حفاری گودال شمع ها،پرده های آب بند و دیوارهای حائل که از مهم ترین آنهاست.

برای دریافت انواع خدمات مربوط به دستگاه حفاری با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.