انواع چرخ های بیل مکانیکی و بیل مکانیکی یکی از مهم ترین ماشین آلات کاربردی در صنعت ساختمان سازی و راه سازی می باشد. این ماشین دارای اجزای مختلفی است از جمله بازوی مفصلی، باکت و کابین، چرخ ا که در دو نوع لاستیکی و زنجیری وجود دارند. ادوات زیادی وجود دارند که به این ماشین متصل شده و در امر جاده سازی مورد استفاده قرار میگیرد مانند انواع مته، چنگک و غیره …

در این مقاله قصد داریم به انواع چرخ های بیل مکانیکی بپردازیم و هر کدام را برای شما شرح داده و مزیت های آن را بشماریم. 

انواع چرخ های بیل مکانیکی

از انواع چرخ های بیل مکانیکی میتوانیم به دو مورد اشاره کنیم :

  • بیل مکانیکی چرخ لاستیکی 
  • بیل مکانیکی چرخ زنجیری 

بیل مکانیکی چرخ لاستیکی:

این مدل از بیل مکانیکی که دارای چرخ های لاستیکی می باشد به صورت گسترده در مهندسی راهسازی و جاده مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع چرخ های بیل مکانیکی که دارای چرخ های لاستیکی هستند نسبت به بیل مکانیکی چرخ زنجیری دارای مزیت هایی می باشند. برای دریافت انواع خدمات مربوط به دستگاه حفاری با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

یکی از این مزیت های خوب داشتن سرعت بالا در بیل مکانیکی چرخ لاستیکی است. بیل مکانیکی چرخ لاستیکی گرانتر از بیل مکانیکی چرخ زنجیری می باشد. 

مزیت ها و ویژگی های انواع چرخ های بیل مکانیکی (بیل مکانیکی چرخ لاستیکی)

  • نصب چکش هیدرولیکی یا پنوماتیک به جای باکت در بیل مکانیکی چرخ لاستیکی این امکان را به وجود می آورد تا سطح بسیار سخت که با هیچ ابزاری قابل تخریب شدن نیست را به راحتی تخریب کند. 
  • بیل مکانیکی چرخ لاستیکی دارای قدرت موتور بالایی است ولی سرعت آن خیلی زیادی نیست و حدود 12 کیلومتر در ساعت است. اما در حال حاضر بیل مکانیکی های چرخ لاستیکی جدیدی نیز ساخته شده اند که دارای سرعت بالایی بوده و حدود 40 ساعت در ساعت حرکت می کند. 
  • این مدل از بیل مکانیکی که با چرخ لاستیکی کار میکنند این قابلیت را دارند تا ادوات مختلفی به آنها متصل شوند. لاستیک های آنها قابل تعویض هستند و افراد می توانند آنها را از برندهای مختلف تهیه کنند. این لاستیک ها بسیار پهن بوده و مناسب برای کار در پروژه های متفاوت می باشند. باکتها، چنگکها و چکشها در بیل مکانیکی چرخ لاستیکی با استفاده از اتصالات هیدرولیکی  می توانند به راحتی نصب و تعویض شوند. 
  • یکی دیگر از مزایای خوبی که می توان برای بیل مکانیکی چرخ لاستیکی برشمرد این است که اپراتور آن به راحتی می تواند با آن بر روی زمین های ناهموار و سخت کار کند.
  • استفاده از بیل مکانیکی چرخ لاستیکی دارای ایمنی بیشتری نسبت به بیل مکانیکی چرخ زنجیری است.برای فروش دریل واگن با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید

 

حفاری نیلینگ چیست ؟
ادامه مطلب

در استفاده از انواع چرخ های بیل مکانیکی باید نکاتی را در نظر داشت که در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

  1. تمیزی دندانه های بیل مکانیکی در باربرداری بهتر آن تاثیر بسزایی دارد. 
  2. هرگز با جام بیل مکانیکی به سطوح سخت ضربه وارد نکنید. 

بیل مکانیکی چرخ زنجیری 

برای استفاده از بیل مکانیکی چرخ زنجیری به چرخ از زنجیر های ریلی استفاده می شود. 

از انواع چرخ های بیل مکانیکی ، چرخ زنجیری دارای مزیت هایی است که به آنها اشاره می کنیم:

  • برای استفاده از بیل مکانیکی چرخ زنجیری می توانیم بدون استفاده از هیچگونه تنظیمات در چرخ های آن در سطوح مختلف استفاده کرد. این چرخ های زنجیری نیز دارای مزیت خاص دیگری مانند چرخش 360 درجه می باشد. 
  • یکی از بهترین مزیت هایی که می توان برای بیل مکانیکی چرخ زنجیری برشمرد این است که قابلیت جابجایی بیل در بیل مکانیکی چرخ زنجیری بهتر و راحتر از بیل مکانیکی چرخ لاستیکی می باشد. 
  • بیل مکانیکی چرخ زنجیری انعطاف پذیری بالایی ندارد و در هر سطحی نمی تواند به راحتی حرکت کند. این ماشین ها نها در زمین های دارای سطح و خاک نرم و بدون سنگ می توانند به راحتی حرکت کنند. در حالی که بیل مکانیکی چرخ لاستیکی در هر سطحی قابلیت حرکت دارد و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد. 
  • بیل مکانیکی چرخ زنجیری دارای اجزای متفاوتی مانند بوم، سیلندر بوم، زنجیر پایین، باکت سیلندر باکت، کابین، بدنه دستگاه و غیره می باشد. 
  • قابلیت استفاده از بیل مکانیکی چرخ زنجیری در استخراج معادن و مناطق گل آلود بسیار بالاست. برای خرید قطعات دریل واگن با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.
فروش جامبو دریل
ادامه مطلب

با توجه به بررسی ویژگی ها و مزیت های هر دو بیل مکانیکی چرخ و لاستیکی و زنجیری تا حدودی در رابطه با کاربرد آنها در سطوح مختلف اطلاع یافتید. در هر صورت هر کدام از این بیل مکانیکی ها در شرایط خاص خود بهترین گزینه می باشد.