برای شرح انواع لودر و کاربرد آن باید بدانیم که لودر از جمله ماشین آلاتی می باشد که تقریباً در تمامی پروژه های عمرانی مانند راه سازی و پروژه های ساختمانسازی به طور وسیع و پر کاربرد از آن استفاده می شود.

همین امر اهمیت آشنایی با این ماشین را برای تمامی مهندسان و اشخاص متخصص در این حوزه ضروری می کند. در این مقاله که ما مفتخر به همراهی شما در وبسایت پارس راک هستیم، به انواع لودر و کاربرد آن و سایر موارد نیز می‌پردازیم.

تا انتهای این نوشتار سودمند، با وبسایت پارس راک همراه باشید.

انواع لودر و کاربرد آن

لودر چیست و به چه مواردی اطلاق می‌شود؟

 برای آشنایی با انواع لودر و کاربرد آن باید بدانیم که لودر چیست

خودرو هایی که عمدتا دارای موتور های دیزلی هستند و دارای تجهیزاتی برای جابه‌جایی خاک و سایر موارد هستند را می‌توان لودر قلمداد کرد، به صورت عمده لودر یادگار به جای مانده از دوران استفاده بشر از تجهیزاتی است که اکنون جای خود را به لودر داده‌اند.

انواع لودر و کاربرد آن نیز به شرح زیر است:

انواع لودر

  • لودر لاستیکی
  • لودر زنجیری
  • لودر های مینی سایز با نام باب کت عمدتا
  •  بک تو لودر

کاربرد لودر

لودر ها امروزه کاربری های بسیار فراوانی دارند و در حوزه های مختلف استفاده می‌شوند.

به عنوان مثال لودر در حوزه های ساختمانی به صورت عمده کاربرد دارد اما جالب است که خدمت شما  نیز ذکر کنیم که بسیاری از ارتش های جهان، یگان های خود را به لودر های کاستوم شده‌ای تجهیز کرده‌اند.

این لودر های کاستوم شده شمایل اصلا نزدیکی به لودر های عادی ندارند و با استفاده از زره های مختلف، در مقابل انواع کالیبر های گلوله مقاوم‌اند و کاربری های متفاوتی از جمله ساخت سنگر و مین روبی نیز دارند.

 

معرفی مختصر تکنولوژی حفاری
ادامه مطلب

انواع قوای محرکه لودر ها

در ابتدای نوشتار ذکر شد که عمده لودر های موجود در جهان دارای موتور هایی از سوخت دیزل هستند .

طبیعتا نیز دیزل یکی از بهترین و به صرفه ترین سوخت قابل استفاده در موتور این خودرو های صنعتی عظیم است.

اما باید خدمت شما سرور گرامی ذکر کرد که دسته های دیگری نیز از لودر ها موجود هستند که کاربرد آنها از نظر قوای محرک و مصرف سوخت، به شرح زیر هستند:

  • لودر های با موتور بنزینی
  • لودر های با موتور گاز مایع یا ال پی جی
  • لودر های با موتور الکتریکی 
  • لودر های با موتور سی ان جی 

استفاده و وجود این قبیل لودر هایی عمدتا به دلالی مختلفی از قبیل کاهش هزینه های قطعات موتوری و حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست در موارد زیادی صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است که گفته شود لودر هایی که قوای محرک دیزلی دارند به مراتب سرعت بسیار کمتری در استفاده های مختلف خود نیز دارند و بدین صورت نیز در عمده موارد مختلفی، متخصصین روی به تولید لودر های با موتور بنزینی کرده‌اند تا در صورت نیاز های خاص، این قدرت جای خود را به چابکی و سرعت سوخت بنزین دهد.

 

انواع دیگر لودرها

لودر های دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشند که در معنای کلی لودر و ظاهر آن، مشاهده کردن آنها برای اشخاص جالب و یا حتی عجیب باشد، به عنوان مثال ممکن است برای کاهش در هزینه های مختلف، عمدتا لودر هایی را مشاهده کنید که از اتصال بیل به بدنه تراکتور های عادی تشکیل شده‌اند و به مانند لودر های قدیمی کاترپیلار غرش خود را به نمایش نشان ندهند.

دسته‌ای دیگر از لودر های عادی نیز وجود دارند که به صورت اتصال چند شیء دیگر به یک، به وجود آمده‌اند، لودر هایی که با بدنه های تراکتور و وجود بیل و سایر اجزای تشکیل دهنده دیگر خود، عملا چندکاره‌اند و فواید مختلف خود را در استفاده های مهم و مبرم به نمایش می‌گذراند.

 

حفاری بدون تراشه چیست؟
ادامه مطلب

واپسین کلام

پارس راک مفتخر به همراهی شما سرورگرامی در این نوشتار سودمند و قابل ملاحظه بود، در این نوشتار اقدام به معرفی کامل و ویژگی های انواع لودر و کاربرد آن به خدمت شما عزیزان کردیم.

امیدواریم استفاده از این نوشتار سودمند نیز برای شما سودمند بوده و همچنان نیز پاسخگوی سوالات شما بوده باشد.

وبسایت پارس راک شمارا دعوت به مشاهده سایر قسمت های این وبسایت می‌کند.