حفاری کرگیری روشی قابل اعتماد برای استخراج نمونه‌های معرف از تاسیسات تکمیل شده آسفالت یا بتن است. حفاری کرگیری از مواد ساخت و ساز واقعی بهترین نمونه‌ها را برای آزمایش‌ها ارائه می‌دهد که کیفیت مواد را ارزیابی یا مطابقت با مشخصات پروژه را تأیید می‌کند.

برای اجاره جامبو دریل با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

چرا حفاری کرگیری مهم است؟

اکثر حفاری‌های کرگیری در پروژه‌های ساختمانی امروزی برای ایجاد منافذ برای دسترسی یا مسیر دهی کانال‌های تاسیسات از طریق یک سازه بتنی انجام می‌شود. در این موارد، مغزه به عنوان مواد زائد دور ریخته می‌شود. با این حال، در صنعت آزمایش مصالح ساختمانی، بازیابی مغزه اصلی هدف است. این مقاله بر روی روش حفاری کرگیری و تجهیزات نمونه برداری هسته تمرکز می‌کند.

برای دریافت انواع خدمات مربوط به دریل واگن حفاری با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

ما در مورد اینکه چرا و چگونه نمونه‌های هسته از آسفالت و بتن گرفته می‌شود بحث می‌کنیم. در نهایت، به برخی از آزمایشات آزمایشگاهی مختلف انجام شده اشاره می‌کنیم. آسفالت در مقابل بتن: نمونه‌ها چگونه استفاده می‌شوند. فرآیند برش آسفالت یا هسته‌های بتنی مشابه است، اما دلایل نمونه برداری از هر یک از این مواد به طور اساسی متفاوت است.

کوره آسفالت

آسفالت هات میکس با سنگدانه‌های معدنی و مقدار مشخصی قیر آسفالت گرم شده دسته بندی می‌شود. مخلوط داغ در حالی که هنوز چکش خوار است قرار می‌گیرد و تراز می‌شود، با سرد شدن و متراکم شدن با کمپکتورهای غلتشی، استحکام و سفت می‌شود. “سخت” نمی‌شود. در واقع یک روسازی انعطاف پذیر است.

برای دریافت انواع خدمات مربوط به جامبو دریل حفاری با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

مفاهیم مهندسی در مورد حفاری معدن
ادامه مطلب

حذف هسته‌ها از روسازی آسفالت بخشی عادی از روش‌های کنترل کیفیت برنامه ریزی شده است. مشخصات پروژه برای تاسیسات روسازی جدید اغلب در طراحی در مقابل مقادیر ضخامت و چگالی واقعی برای تعیین انطباق مشخصات و فاکتور پرداخت نقش دارد. نمونه‌های هسته آسفالت نیز برای برخی از آزمایش‌های مشابه که بر روی نمونه‌های تهیه‌شده یا قالب‌گیری شده در آزمایشگاه انجام می‌شوند، استفاده می‌شوند.

آزمایش نمونه هسته بتن

بتن سیمانی پرتلند از طریق گرانش، ارتعاش یا تحکیم اجباری در حالت پلاستیکی در موقعیت نهایی خود یکپارچه شده و در آنجا باقی می‌ماند. با گذشت زمان از طریق فرآیند هیدراتاسیون بهبود می‌یابد و سخت می‌شود و مقاومت فشاری زیادی ایجاد می‌کند. آزمایش مقاومت فشاری بتن سخت شده معمولاً هدف هسته‌های بتنی است. کرگیری نمونه از سازه‌های بتنی اغلب از نتایج کم مقاومت آزمایشگاهی از نمونه‌های سیلندر بتنی ناشی می‌شود.

برای اجاره دریل واگن با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

یک برنامه نمونه‌گیری اصلی می‌تواند بخشی از ارزیابی یک ساختار موجود باشد، یا زمانی که دلیلی برای این باور وجود داشته باشد که کیفیت یا قدرت به خطر افتاده است. سایر آزمایشات حفاری کرگیری بتن انجام شده شامل ضخامت، چگالی، نفوذپذیری یا تجزیه و تحلیل پتروگرافی برای ارزیابی محتوای سیمان یا واکنش پذیری سنگدانه قلیایی (AAR) می‌باشد.

تجهیزات حفاری کرگیری 

اولویت اصلی در برنامه ریزی، مکان یابی و حفاری کرگیری ایمنی است. یک سطح صاف و تمام شده ممکن است مجرا، خطوط شهری یا فولاد تقویت کننده پنهان در زیر را پنهان کند. عواقب حفاری از طریق چنین موانعی از مزاحمت‌های جزئی تا فاجعه متغیر است. نتیجه هر چه که باشد، ممکن است یک حادثه غم انگیز رخ دهد، یا ممکن است سازه به طور جبران ناپذیری آسیب ببیند.

اول ایمنی

بررسی اولیه نقشه‌های موجود، بحث با پرسنل تعمیر و نگهداری یا طراحی، و هشدار به خدمات حفاظتی تاسیسات محلی، بسیاری از زمینه‌های نگرانی را برطرف می‌کند. انواع دستگاه‌های اسکن الکترونیکی مشکلات احتمالی زیرسطحی را در سطوح مختلف جزئیات شناسایی می‌کنند. فلزیاب‌ها اکثر انواع فلزات و برخی مواد دیگر را که نزدیک به سطح هستند پیدا می‌کنند. دقت مکان یابی آنها زیاد نیست.

برای اورهال جامبو دریل با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

همه چیز درباره ترنچر
ادامه مطلب

مکان یاب‌های میلگرد و کنتورهای پوشش بتنی نشان‌دهنده واضحی از محل فولاد تقویت‌کننده و جهت‌گیری در عمق 7 تا 8 اینچی (178 تا 200 میلی‌متر) است. کاور متر نیز عمق پوشش بتنی و اندازه میلگرد را تعیین می‌کند. واحدهای رادار نافذ زمینی (GPR) که برای کاربردهای بتن بهینه شده‌اند، نمایی 360 درجه از عناصر ساختاری را ارائه می‌دهند. شامل انواع مواد، و همچنین حفره‌ها، در عمق تا 28 اینچ (700 میلی متر) نشان داده شده است.

بهترین نوع دستگاه حفاری کرگیری چیست؟

انواع مته‌های هسته‌ای این روزها در دسترس هستند، و برخی از آنها کار بزرگی را برای ایجاد سوراخ در مواد بتن یا آسفالت انجام می‌دهند. کار ما حفاری نیست. استخراج هسته‌های با کیفیت بالا و یکنواخت برای آزمایش‌های آزمایشگاهی است. این معیار به تجهیزاتی با قدرت و کنترل کافی نیاز دارد تا یک ذره مغزه را از طریق مواد دشوار مستقیم و درست بچرخاند. 

برای تعمیر جامبو دریل با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

ما دستگاه‌های حفاری کرگیری حرفه‌ای برقی یا بنزینی را توصیه می‌کنیم که برای مغزه‌زنی مرطوب پیکربندی شده‌اند تا قطعات مغزه‌گیری را خنک کنند و قلمه‌ها را بشویند. موتورهای مته یا سرهای انتقال باید بر روی قاب‌های محکم نصب شوند تا تراز را حفظ کنند و حتی امکان پیشروی بیت را فراهم کنند. محل و نوع پروژه انتخاب بهینه دریل‌های هسته را تعیین می‌کند.

دریل‌های هسته الکتریکی به سرعت راه اندازی می‌شوند و در اکثر محیط‌ها، حتی در مکان‌های دور، در صورت استفاده از ژنراتور قابل حمل، با خیال راحت کار می‌کنند. سیستم خلاء داخلی به طور ایمن دستگاه را به سطوح صاف برای عملکرد پایدار متصل می‌ کند. پیچ‌های لنگر همچنین می‌توانند پایه را برای برنامه‌ های چالش برانگیز محکم کنند.

انتخاب بهترین بیت هسته

تفاوت‌های ظریف در تکنیک‌ها و تجهیزات نمونه‌های بهینه‌ای از آسفالت یا مصالح بتن را تولید می‌کند. برای نمونه‌برداری از ساختار سر بسته یا سر باز، دو نوع هسته‌بندی وجود دارد. سر بسته برای نصب مستقیم به دوک مته رزوه‌ای. واحدهای سر باز برای اتصال به مته کورینگ به مجموعه‌های منبسط کننده جداگانه نیاز دارند. بیت‌های سر بسته برای استفاده گاه به گاه راحت‌تر هستند، در حالی که واحدهای سر باز برای کاربردهای تولیدی بیشتر مقرون به صرفه هستند. بیت ‌های سر باز نیز انتخاب بهتری برای بازیابی آسان‌تر نمونه هسته هستند.

برای سرویس نگهداری دریل واگن با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

دریل واگن پنوماتیک چیست و چه تفاوتی با دریل هیدرولیک دارد؟
ادامه مطلب

لوازم جانبی و تجهیزات

لوازم جانبی دستگاه دریل هسته راه حل‌های اضافی را در طول فرآیند حفاری کرگیری ارائه می ‌دهد. مخازن آب تحت فشار در مواقعی که آب لوله کشی بیش از حد نامرتب یا در دسترس نیست، منبع آب را با مدیریت آسان فراهم می‌ کند. میله‌های کششی حفاری ظرفیت عمق دریل و دریل هسته را افزایش می ‌دهد. گاهی اوقات، چالش برانگیزترین بخش فرآیند مغزه زنی، بازیابی نمونه هسته از سوراخ حفر شده است.