خرید جامبو دریل حفاری

خرید جامبو دریل

جامبو دریل  می‌تواند به طور دو بوم، سه بوم و تک بوم باشد. همچنین می تواند با سبد و یا بدئن سبد عرضه شود. هم چنین این دستگاه مانند مته دریل در دو نوع، پنوماتیک و هیدرولیکی در دسترس است.

گالری تصاویر جامبو دریل Boomer L2C AtlasCopco در پروژه های راه سازی

امکانات دستگاه جامبو دریل Boomer L2C AtlasCopco 

  •  سیستم کنترل دکل (RCS) با پانل های کنترل اپراتور تعاملی با نمایشگر تمام رنگی
  • سیستم حفاری مبتنی بر کامپیوتر عملکردهای خودکار در فرآیند حفاری مانند طوقه کاری خودکار و
    حفاظت ضد گیر کردن و همچنین تنظیم بهبود یافته مته سنگ عملکرد بالایی را ارائه می دهد
  •  سیستم تشخیصی یکپارچه می تواند فوراً معیوب را شناسایی کند
  • مته سنگی COP 1838 با میرایی رفلکس دوگانه مدرن که حفاری واقعی با سرعت بالا و پیچ های جانبی تحت فشار و سطوح عملکرد قابل اعتماد، هزینه نگهداری کم و طولانی را ارائه می دهد.
  • تغذیه هیدرولیک آلومینیومی سنگین BMH 6800 با دو کف برای مقاومت پیچشی بالا.
  • آستین های فولادی ضد زنگ و لنت های تماسی پلیمری برای عمر طولانی و هزینه نگهداری کم.
  • حامل محکم و مفصلی با چهار چرخ محرک برای مانور آسان در تونل های باریک و دریفت ها.
  • مجهز به موتور دیزلی 4 سیلندر توربوشارژ، آب خنک، کم آلایندگی برای تحرک بالا.
  • چهار جک برای راه اندازی پایدار.
  • دکل اصلی شامل سقف محافظ مورد تایید FOPS، پانل کنترل اپراتور قابل تنظیم و صندلی ثابت،
    حلقه کابل، پمپ تقویت کننده آب، کمپرسور پیچ و چراغ کار.

دریافت مشاوره خدمات خرید دستگاه های جامبو دریل واگن حفاری 
پارس راک برای خرید جامبو دریل همراه شما خواهد بود.

نکات خرید جامبو دریل حفاری

انواع زیادی از جامبو دریل های هیدرولیکی مدل های مختلفی و متفاوتی دارند وجود، اما ویژگی‌های مشترک عبارتند از:

سهولت تعمیرات

توانایی چرخش هر بوم تا ۲۷۰ درجه

احتمال حفاری در اندازه‌های مختلف

مجهز به سیستم بی اثر کردن گاز ها

علاوه بر ویژگی‌های فوق، این دستگاه‌ها ممکن است ویژگی‌های مشترک دیگری داشته باشند.

نکات خرید دستگاه جامبو دریل
قیمت جامبو دریل

قیمت جامبو دریل حفاری

قیمت جامبو دریل با توجه به نوع و انداره جامبو دریل و میزان توانایی که در حفر دارد متفاوت است و نمی توان قیمت کلی برای خرید جامبو دریل در نظر داشت، قیمت خرید جامبو دریل علاوه بر موارد فوق در ایران به قیمت تمام شده دلار و قطعات مورد نیاز برای ساخت و یا مونتاژ جامبو دریل در ایران نیز وابسته است که سبب می شوند تا قیمت جامبو دریل متفاوت باشد.

قیمت جامبو دریل حفاری ها با توجه به نوع جامبو دریل، شرکت تولید کننده و میزان توان حفاری جامبو دریل متفاوت هستند و نمی توان قیمت ثابتی برای جامبو دریل حفاری در نظر داشته به همین دلیل که توصیه می شود ابتدا زمین مورد حفاری و طول حفاری مورد نیاز را مشخص کرده سپس اقدام به خرید جامبو دریل حفاری متناسب بکنید. چرا که هزینه ی خرید دریل واگن به مراتب بالا است.

جامبو الکترونیک برای حفر چاه‌های افقی در تونل‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه شامل اجزای زیر است:

۱بدنه اصلی

۲سکوهای حفاری حفاری

۳ سیستم هیدرولیک

بدنه اصلی دارای دو یا حداکثر دکل‌های حفاری (بوم) و یک سقف متحرک (سقف) است که در جهت عمودی حرکت می‌کند و چهار پروانه در چهار گوشه نصب شده‌اند که آن را در طول حفاری تثبیت می‌کند و از تغییر زاویه سوراخ (پروانه تعادل) جلوگیری می‌کند. سیستم حرکتی آن توسط دو محور با چرخ‌های لاستیکی انجام می‌شود.دکل ها شامل ریل‌ها و موتورها هستند تا چکش را جابجا کنند. چکش، هیدرولیکی و دریل با چرخش و ضرب پیوسته عمل می‌کند و برای پاک کردن خاک از حفاری از آب فشار بالا استفاده می‌شود. طول لباس تغییر می‌کند. و حدود ۳.۵ متر است.یک سبد روی یک دکل نصب‌شده تا به سوراخ‌های مته دسترسی داشته باشد و آن‌ها را اندازه‌گیری کرده و با منفجر کردن آن‌ها هزینه کند.

همه سیستم‌های حفاری، از جمله چکش و موتور و پروانه مورد استفاده در جامبو دریل، هیدرولیکی هستند. برای انجام این کار، پمپ‌های هیدرولیک استفاده می‌شوند، که تعداد آن‌ها بسته به ابعاد و تعداد دکل‌های دستگاه فرق می‌کند.در جامبو دریل، نیروی محرکه پمپ هیدرولیکی توسط موتورهای الکتریکی و موتورهای دیزلی تامین می‌شود.

یک اپراتور ملزم است که دستگاه را با هر تجهیزات هدایت و دریل کند.برای تونل‌ها با درصد بالایی از افت, روش دریل کردن با مته دریل (روش انفجاری) مناسب نیست و به جای دستگاه‌های دوار (T.B.M) استفاده می‌شود.جامبو دریل حفاری موارد خاص و مهمی دارد که تنها افرادی که در این زمینه مهارت و دانش کافی دارند می تواند به شما در انتخاب یک جامبو دریل حفاری مناسب کمک کنند.

انواع سنگ های ساختمانی و استخراج آنها
ادامه مطلب

جامبو دریل معمولاً در هنگام حفاری و انفجار در معادن زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر سختی صخره از استفاده از ابزار حفاری و تونل زنی جلوگیری کند، در تونل سازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بدنه اصلی دارای دو یا حداکثر دکل‌های حفاری (Boom) و یک سقف متحرک (سقف) است که در جهت عمودی حرکت می‌کند و چهار پروانه در چهار گوشه آن نصب شده‌اند که در طول حفاری آن را تثبیت کرده و از تغییر زاویه سوراخ (پروانه تعادل) جلوگیری می‌کند. سیستم حرکتی آن توسط دو محور با چرخ‌های لاستیکی انجام می‌شود.

یک سبد روی یک دکل نصب‌شده تا به سوراخ‌های مته دسترسی داشته باشد و آن‌ها را اندازه‌گیری کرده و با منفجر کردن آن‌ها هزینه کند. همه سیستم‌های حفاری، از جمله چکش و موتور و پروانه مورد استفاده در جامبو دریل، هیدرولیکی هستند. برای انجام این کار، پمپ‌های هیدرولیک استفاده می‌شوند، که تعداد آن‌ها بسته به ابعاد و تعداد دکل‌های دستگاه فرق می‌کند.

در جامبو دریل، نیروی حرکت پمپ هیدرولیکی توسط موتورهای الکتریکی و موتورهای دیزلی تامین می‌شود.یک اپراتور برای هدایت دستگاه و دریل کردن با آن برای هر تجهیزات لازم است.برای تونل‌ها با درصد بالایی از افت, روش دریل کردن با مته دریل (روش انفجاری) مناسب نیست و به جای دستگاه‌های دوار (T.B.M) استفاده می‌شود.

برای اجاره جامبو دریل با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

ویژگی‌های عمومی جامبو دریل حفاری

حرکت کردن دستگاه با موتور دیزلی با ۳ اسب‌بخار

سیستم فرمان هیدرولیک با جعبه‌دنده هیدرو استاتیک

حجم هوای مورد نیاز برای هر چادر ۲ متر مکعب در دقیقه است

دریل کردن با هوای فشرده با فشار ۳ تا ۳ بار و آب با فشار ۳ تا ۴ بار

توانایی هدایت چکش به صورت دستی و به طور خودکار

احتمال حفاری در اندازه‌های مختلف

سهولت تعمیرات

قابلیت تحرک و جابه جایی جامبو دریل در حین عملیات انفجاری و استخراج مصالح حفاری منجر به استفاده گسترده از این دستگاه در حفاری شده‌است. استفاده از این دستگاه می‌تواند فواید خودش را داشته باشد.

جامبو دریل ماشین‌های حفاری سنگی هستند که در حفاری، خصوصاً در تونل‌ها، تثبیت دیوار، پیچ ، حفر گودال‌های آتش و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از ویژگی‌های اصلی این ماشین‌های بزرگ سرعت آن‌ها است. حفره‌های ایجاد شده توسط این دستگاه پر از مواد منفجره هستند. این انفجار سنگ‌ها را می‌شکند و بقایای حفاری تونل را با ماشین‌آلات حمل و نقل مثل لودر و کامیون حمل می‌کند.

جامبو دریل معمولاً در هنگام حفاری و انفجار در معادن زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر سختی سنگ مانع استفاده از ماشین‌های تونل سازی شود، در تونل سازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. محدودیت‌ها و مزایای استفاده از جامبو دریل

اورهال جامبو دریل
ادامه مطلب

هیچ محدودیتی برای استفاده از جامبو دریل در هوای آزاد وجود ندارد، اما در تونل‌ها و گالری‌های، نوع، اندازه و میله استفاده‌شده در هر بازو محدود خواهد بود. با چندین بازو در یک ماشین، سوراخ کردن چند سوراخ به طور همزمان می‌تواند تنها با یک اپراتور انجام شود. قابلیت تحرک و جامبو دریل در حین عملیات انفجاری و استخراج مصالح حفاری منجر به استفاده گسترده از این دستگاه در حفاری شده‌است.

برای خرید قطعات دریل واگن با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

خرید جامبو دریل کار هر فردی نیست و اگر به تازگی وارد این صنعت شده اید مشورت با افراد با تجربه می تواند به شما در امر خرید جامبو دریل کمک زیادی بکند. خرید جامبو امری مهم و حیاتی است و هر مهندسی نمی تواند صرف مهندس بودن برای خرید دریل واگن به تنهایی اقدام کند. خرید دریل واگن نیاز به دانش ، مهارت ، تخصص و کار کردن با دستگاه به صورت عملی دارد.

درست است که درس و دانش در به کارگیری و استفاده مناسب از دستگاه مفید هستند اما تضمین کننده ی خرید مناسب جامبو دریل حفاری نیستند. تا زمانی که فردی با دستگاهی کار نکند نمی تواند به نکات و تکنیک های مختلف آن آگاه باشد. به همین دلیل است که برای خرید جامبو دریل حفاری مشاوره گرفتن از افراد خبره نقش مهم و کلیدی دارد و باید مد نظر قرار داده شود.

برای تعمیر دریل واگن با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

زمین شناسان قبل از شروع هر عملیات حفاری, فکر می‌کنند که روش حفاری موثرترین و همزمان ارزان‌ترین روش برای رسیدن به اهداف تعریف‌شده می‌باشد. اولین قدم این است که تصمیم بگیرید و از حفاری الماس و یا ترکیبی از هر یک از دوستان خود انتخاب کنید.حفاری هسته‌ای شکلی از حفاری چرخشی با سرعت بالا است که منجر به تخریب حلقوی خاک می‌شود که در آن سیلندرها دست‌نخورده باقی می‌مانند و در فواصل معین قفل می‌شوند. این هسته‌ها در جعبه قرار داده می‌شوند.

در روش دوم، دریل کردن RC یا چرخش معکوس با استفاده از هوای فشرده درون میله‌ها و پیستون در حال حرکت نیز یک چکش بادی صدا می‌کند و یک سکوی حفاری ساخته‌شده از فولاد تنگستن در خاک ایجاد می‌کند. هنگامی که فشار بر روی میله اعمال می‌شود، بالابر آیرودینامیک  شکل می‌گیرد که آب و رسوب را به سمت بالا می‌کشد. ایده‌آل است که حفاری خشک در این عملیات را انجام دهید چون هوای فشرده کمپرسور هوا مسیر را جلوی تمرین خشک و خشک می‌کند. بخش‌های استخراج‌شده به رفلکتور و در نهایت به نمونه‌های گیر گیر منتقل می‌شوند. بعد از آن، آن‌ها از طریق تله نمونه‌برداری به گردباد می‌رسند و بعد از پردازش در کیسه نمونه‌برداری انبار می‌شوند.

سکوهای حفاری متعارف با این روش RC دارای قطر ۱۲۴ تا ۱۳۰ mm می‌باشند، در حالی که در روش حفاری هسته این قطر به میانگین ۹۵ میلی متر کاهش می‌یابد، و متعاقباً قطر مته دریل به ۶۳ میلی متر خواهد رسید. این قیاس، برتری روش RC را از طریق نمونه‌برداری خاک نشان می‌دهد. از سوی دیگر، در روش استخراج هسته الماس، هسته‌های دست‌نخورده در دسترس متخصصان قرار خواهند گرفت که بررسی دیداری آن‌ها مزایایی نسبت به روش RC دارد.دریل کردن میله‌های RC یا دریل کردن هسته می‌تواند به طور جداگانه و یا به طور جداگانه برای حفاری در اعماق مختلف و بسته به نیاز تعریف‌شده به کار رود. پیش از خرید جامبو دریل باید نوع رمین به درستی انتخاب و بررسی شود و سپس با توجه به نوع زمین جامبو دریل مناسب انتخاب شود.

برای فروش دریل واگن با کارشناسان ما در پارس راک در ارتباط باشید.

اجاره دریل واگن
ادامه مطلب

حفاری ایمن

حفاری ایمن به معنی استفاده از تمام قوانین و اقدامات احتیاطی ضروری برای حفاظت از نیروی انسانی و ابزار است. این عامل یکی از مهم‌ترین عوامل در برنامه‌ریزی است، که خوشبختانه در سال‌های اخیر، شرکت‌های داخلی توجه بیشتری به آن می‌کنند. ایمنی تنها استفاده از ابزار و تجهیزات ایمنی هنگام دریل کردن نیست، بلکه همه نکات تکنیکی و مهندسی برای حفاری چاه‌های حفاری است.

جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین عوامل در ایمنی، استفاده از داده‌های آماری موجود در منطقه است. در سال ۱۹۷۹ شرکت حفاری حفاری در منطقه‌ای با فعالیت حفاری بالا را آغاز کرد. پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم، به نظر می‌رسید که حفاری در عمق ۹۰۰۰ فوتی بدون هیچ مشکلی پیش می‌رود. اما در عمق ، چاه ناگهان منفجر شد. پس از بررسی علل، آن‌ها دریافتند که در چندین چاه در منطقه با چنین مشکلی مواجه شده‌اند.

این شکست بیش از ۱۶ میلیون دلار هزینه دارد در حالی که این شرکت تمام اطلاعات چاه حفاری در این ناحیه را به قیمت ۸۰۰ دلار تامین خواهد کرد. با توجه به این حادثه، برای انجام یک حفاری ایمن، تمام نکات ایمنی و اطلاعات لازم باید مورد بررسی قرار گیرد. خوشبختانه در کشور ما این اطلاعات در اختیار شرکت ملی نفت قرار دارد و نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی نیست.

سیستم چرخش ابزار حفاری دارای دو پارامتر مهم یعنی سرعت و گشتاور است که توسط موتورهای هیدرولیکی تامین می‌شوند. برخی مدل‌ها همچنین از انتقال قدرت استفاده می‌کنند.

مجموعه سیستم پیشرو یا مکانیزم ابزار در گودال وسیله هیدروموتور زنجیری یا جک های هیدرولیک عمل می نمایدمجموعه مخزن روغن دارای پارامترهای مهم است، که مهم‌ترین آن‌ها انتخاب دقیق پمپ‌های هیدرولیکی مورد نیاز، تجهیزات کنترلی و که است که باید کنترل شود تا کارایی سیستم هیدرولیکی پیوسته حفظ شود.

به غیر از موارد اشاره شده اگر قصد خرید جامبو دریل را دارید پیش از اقدام به خرید تمامی قسمت ها و بخش های مختلف جامبو دریل را به دقت بررسی کنید تا هیچ بخشی دچار ایراد و مشکل نباشد، اگر جامبو دریل نو می خرید این کار نیازی ینست اما اگر قصد خرید جامبو دریل دست دوم را دارید حتما با فردی که نسبت به جامبو دریل و بخش های مختلف آن آگاهی کامل دارد برای خرید جامبو دریل مراجعه کنید تا گار مشکل  عیبی وجود دارد در زمان خرید متوجه آن شوید و بدون توجه جامبو دریل خراب را خریداری نکنید چرا که قیمت جامبو دریل بسیار بالا است و نمی توان در مرود خرید این دستگاه ریسک کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله جامبو دریل حفاری و مواردی که باید در ارتباط با خرید و بررسی و مشاروه جامبو دریل حفاری مد نظر داشته باشید را بررسی کردیم. جامبو دریل از مهم ترین ابزار برای حفاری به شمار می رود و به همین دلیل برای خرید آن نباید عجله کرد و باید موارد مختلف و نکاتی که مد نظر دارید را به دقت در جامبو دریل های مختلف بررسی کنید.

 

استعلام قیمت